T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
6400 Ek Gösterge Hedefine Ulaşmak İçin Bazı Öneriler
Mülki İdare Amirlerinin özlük hakları açısından en önemli husus 1. sınıf Mülki İdare Amirlerinin 5800 olan Ek göstergesinin 6400'e çıkarılmasıdır.
Bu hedefe ulaşmak bütün meslektaşlarımızın birlik beraberlik içersinde üzerlerine düşen görevleri yapmalarıyla mümkün olacaktır.
Bu kapsamda Türk İdareciler Derneğinin koordinasyonunda her ilde ve merkezde bulunan meslektaşlarımızın yöresinin milletvekilleriyle gerekli görüşmeleri yaparak kamoyu oluşturmaları büyük önem arz etmektedir.
Bu hususta meslektaşlarımızın ilgili Amirler.net, Türk İdareciler Derneği Sitesi, Kolay İdare gibi internet sitelerini etkin olarak kullanmaları ve öneriler üzerinde fikir alışverişinde bulunulması büyük önem arz etmektedir.
Bunun dışında merkezde değişik görevlerde bulunan (Başbakanlık Müsteşarı, Sayıştay Başkanlığı ve TRT Genel Müdürlüğü) gibi meslektaşlarımızdan da gerekli desteğin alınması son derece önemlidir.
Bu çalışmalar yapılırken yapılacak değişikliğin bütçeye getireceği yıllık 3.000.000 TL gibi çok düşük bir rakam olmasının da vurgulanması fayda sağlayacaktır.
Temel hedef bu hususta gerekli çalışmaların yapılarak konunun Bakanlar Kurulunca bir tasarı halinde T.B.M.M. gönderilmesi olmakla beraber bu hususta Millet Vekillerince münferiden kanun teklifi verilmesinin de faydalı olacağı düşünülmektedir.
Bu hususta hazırlanan bir kanun teklifi taslağı aşağıda sunulmuştur.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Devlet Memurları Kanununda değişiklik yapılması hakkında teklifimiz ve gerekçesi ilişikte sunulmuştur.
Gereğini arz ederiz.
Saygılarımızla.
……….…….
…... Milletvekili
DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
Madde 1- Devlet Memurları Kanununun 527 sayılı KHK ile yeniden düzenlenen 1- Sayılı Ek Gösterge Cetvelinin ''VIII-Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfı'' bölümüne (b) bendinden sonra gelmek üzere (c) bendi eklenmiş, takip eden bent teselsül ettirilmiştir.
Derece Ek Gösterge
c) Birinci Sınıf Mülki İdare Amiri 1 6400
Madde 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde 3- Bu kanunun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
GEREKÇE
Mülki idare amirleri, yüklendikleri çok ağır görev ve sorumlulukları, Devlet ve hükümeti temsil nitelikleri ve görev yaptıkları yerde idari protokolün en üst noktasında bulunmaları nedeniyle Devlet ve hükümeti temsil etmekte. 'Yetki Genişliği'' ilkesi gereği merkez adına doğrudan karar alarak uygulamakta ve görev yaptıkları mülki hudutlar dahilinde bütün fonksiyonları itibariyle idarenin her biriminin uygulamadan doğan sorumluluklarını da üstlenmektedir. Ayrıca, Mülki İdare Amirleri kamu hizmetlerinin Anayasamızda ifadesini bulan '' idarenin bütünlüğü'' ilkesine uygun biçimde yürütülmesinden, koordinasyonundan sorumlu olup, yerel yönetimler üstünde Anayasa ve Kanundan doğan vesayet yetkilerini de kullanmaktadırlar . Görev yerlerinde kamu esenliğini, huzur ve asayişi sağlamak da mülki idare amirlerinin temel sorumlulukları içinde yer almaktadır.
Hükümeti temsil görevi Kanunla verilen mülki idare amirlerinden makam tazminatları 7000 göstergenin altında kalanlara 10.03.2000 tarih ve 2000/457 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile temsil tazminatı verilmemiştir.
Teklif ile Devlet Memurları Kanununda yapılan değişiklik ile temsil tazminatlarının 1 nci sınıf Mülki İdare Amirlerine de verilmesi ile ilgili hükümler getirilmiştir.